Netflix geschiedenis verwijderen, hoe doe je dat?

Wil je niet dat anderen weten wat je onlangs hebt bekeken op Netflix of de richting van de Netflix aanbevelingen wilt veranderen? Je kunt titels uit je Netflix kijk geschiedenis verwijderen.

Als u een of meer tv- of filmtitels wilt verwijderen (verbergen en wissen) uit uw weergavegeschiedenis van Netflix, moet u eerst uw pc of smartphone / tablet gebruiken om u aan te melden bij uw Netflix account.

OPMERKING: u kunt alleen een Smart TV of media-streamer gebruiken om u bij uw Netflix account aan te melden als het een geïnstalleerde webbrowser heeft, omdat de Netflix-afspeel-app voor die apparaten geen volledige toegang tot accountinformatie biedt.

Als u een laptop of desktop pc gebruikt (zie het bovenstaande fotovoorbeeld), meldt u zich aan bij uw Netflix-account door op de pijl-omlaag in de uiterst rechtse hoek van de pagina te klikken en op Account te klikken.
Als u een smartphone, tablet, compatibele mediastreamer of Smart TV gebruikt, tikt u na inloggen op Netflix op het menupictogram in de linkerbovenhoek van het scherm (lijkt op drie strepen), scrolt u omlaag en tikt u op Account.

Als u niet geïnteresseerd bent in andere aspecten van uw accountprofiel, kunt u zich ook rechtstreeks aanmelden op uw Netflix activiteitspagina voor weergave met behulp van een webbrowser, uw aangewezen e-mailadres en wachtwoord.

Als u de home page van Netflix gebruikt wanneer u aankomt op uw Netflix accountpagina, ziet u de volgende secties:

Factureringsgegevens
Abonnement wijzigen
Ouderlijk toezicht
Instellingen

OPMERKING: het gedeelte Lidmaatschap en Facturering wordt niet weergegeven op de foto.

Om uw kijkactiviteit te bekijken, klikt u op Kijkactiviteit in de rechterbenedenhoek van uw accountpagina in het gedeelte Mijn profiel. Hiermee gaat u naar de pagina Mijn activiteit.

Wanneer u bij het scherm Mijn activiteit komt, ziet u een lijst met alle weergaveactiviteitsgeschiedenis, waarbij de titels worden weergegeven op basis van de datum die begint met de meest recente.

U kunt op deze pagina twee dingen doen: eventuele problemen melden die u mogelijk hebt gehad bij het bekijken van een of meer titels of het verwijderen van een of meer titels uit uw weergavegeschiedenis.

Als u een of meer titels wilt verwijderen (u kunt uw volledige Netflix geschiedenis bekijken en verwijderen als u dat wilt), klikt u op de X rechts van elk item.

Als de titel een film is, wordt een bericht weergegeven dat de filmtitel binnen 24 uur uit uw kijkactiviteit wordt verwijderd.

Als het een aflevering van een tv-serie is, wordt u eerst gevraagd om op Serie verwijderen te klikken. Nadat uw tv-serie is geselecteerd om te worden verwijderd, ziet u vervolgens in de invoerweergave een bericht dat u binnen 24 uur de serie of film uit uw kijkactiviteit verwijdert.

Als u meerdere Netflix- account profielen hebt, of als andere volwassen leden van uw huishouden een eigen account (s) hebben, hebben ze elk hun eigen kijkgeschiedenis en kunnen ze hun kijkactiviteit bekijken en beheren met behulp van de bovenstaande stappen.

De weergavegeschiedenis voor accountprofielen die zijn ingesteld als een Kids account kan echter niet worden verwijderd.

Als u merkt dat sommige titels in uw activiteitenlijst niet door u zijn bekeken en u vermoedt dat iemand anders of een ander apparaat toegang heeft gekregen tot uw account, klikt u op de koppeling Recente apparaat streaming activiteit via uw hoofdaccountpagina. Als er een probleem is, biedt Netflix enkele mogelijke oplossingen.

Van tijd tot tijd heeft Netflix een aantal abonnees een Privacy-modus aangeboden, die voorkomt dat anderen toegang krijgen tot de lijst met kijkactiviteiten, maar deze functie is nog steeds niet wijdverspreid beschikbaar.

Geef uw mening..

Laat een reactie achter