Beste Autostoel Kopen Groep 1,2 en 3

Hoe rijdt uw kind veilig in de auto.
Welke stoel past bij welk kind? Waar moet ik op letten bij het kopen en welke fouten moeten worden gemaakt bij het beveiligen van kinderen? Er zijn veel dingen te overwegen bij het kiezen en gebruiken van kinderzitjes en autostoeltjes.
Iedereen die voor de eerste keer wordt geconfronteerd met de taak om een goede autostoel voor uw kind te kopen, realiseert zich snel: het onderwerp is complex en zeker niet iets dat je gewoon eventjes doet. Het gaat tenslotte om de meest waardevolle lading ooit: uw kind. De juiste zitplaats vinden, correct installeren en gebruiken, is niet eenvoudig. Dit is de belangrijkste informatie.

 

1

Recaro Zero.1 – Top Keuze

INGENIOUS DESIGN – Een 360 ° draaibare stoel voor rug vriendelijke plaatsing en verwijdering van het kind – Reboard: veilig rijden tegen de rijrichting tot 105 cm – Optimale pasvorm dankzij de in hoogte verstelbare hoofdsteun met memory foam padding
VEILIGHEID – Geïntegreerde Isofix-basis met displayvenster voor eenvoudige en veilige installatie – Ruimtebesparende, uitklapbare beschermers voor maximale bescherming tegen aanrijdingen – HERO-veiligheidssysteem voorkomt dat de banden slippen en draaien
ERGONOMIE + COMFORT – Pasgeboren fauteuil voor baby’s en ergonomisch zitschuim voor een perfecte pasvorm – ligpositie in en tegen de rijrichting in – alle belangrijke functies zijn intuïtief in één hand te gebruiken

 

2

Concord REVERSO PLUS – I-Size Erg Goed

De nieuwe reboarder Reverso plus door Concord voldoet al aan de nieuwe i-norm en kan worden gebruikt: maat tot 105 cm of een gewicht tot 23 kg of tot een leeftijd van ongeveer 4 jaar. Dankzij het afzonderlijk opgevulde neonatale inzetstuk is het zitje een volwaardige baby cup tot de leeftijd van ongeveer 3 tot 5 maanden. dan is hij zonder het inzetstuk voor kinderen tot een lengte van 105 cm geschikt. Met comfortabele knoppen kunt u de steunvoet en vooral de ligpositie verstellen. Dit is zelfs mogelijk vanaf de bestuurdersstoel. Over het algemeen zijn alle instelmogelijkheden altijd van alle kanten toegankelijk en voorzien van duidelijke, mechanische rood-groene indicatoren. dus ook de isofix-bevestiging. De Concord Reverso plus belichaamt een nieuwe generatie reboard-stoelen. Het duidelijke en overzichtelijke ontwerp visualiseert de nieuwe technologie. een omringend aluminium frame van het lichtgewicht beschermingsframe met interne multifunctionele schaal, volledig gemaakt van schokabsorberend materiaal, biedt maximale bescherming met minimaal gewicht. Met de geplaatste lade voor pasgeborenen, weegt de Concord Reverso plus 10,9 kg – zonder het inzetstuk komt hij zelfs onder de 10 kg (9,9 kg).

 

3

Römer Trifix

Groep 1 (9 maanden – 4 jaar | 9 kg – 18 kg)
De TRIFIX heft veiligheid op een nieuw niveau met zijn baanbrekende ISOFIX + systeem. In combinatie met de allernieuwste beveiligingsfuncties, de krachten verminderen, welke bij frontale botsing ontstaan, geeft de TRIFIX ouders een goed gevoel – elke dag, op elke reis.
Product hoogtepunten
– Verbeterde installatie technologie – ISOFIX + met top tether energie-absorptie system lichtgewicht rijden de ISOFIX rastarme aan de voorzijde van de stoel uitstekende zij aanrijding bescherming. Si pad technologie comfort zonder compromissen – diepte, gevoerde zijwangen, meervoudig verstelbare zithoudingen-perfecte pasvorm – in hoogte verstelbare hoofdsteun en schouderbanden met snelkliksysteem  praktische hantering op de eerste plaats – snel afneembare hoes, uit-en inrijgen van de riemen geen eenvoudige toegang tot – gordels en gespen blijven in kleppen aan de voor- positie
Naar voren gerichte installatie 9 kg – 18 kg

 

4

Maxi Cosi Priori SPS – Prijs/Kwaliteit

De kinderstoel priori SPS plus van Maxi-Cosi kan een ritje met de auto voor de kleine niet alleen voor een comfortabele, maar dankzij zijbescherming en 5 punts gordelsysteem ook een veilige aangelegenheid. Leeftijdsindicatie: vanaf ca. 9 maanden tot 4 jaar. Belastbaarheid: tot 18 kg Gebruik: als kinderstoel in de auto bevestiging: installatie met 5-punts riem van het voertuig Gewicht: 8,5 kg Rijrichting: voorwaarts functionaliteit: 3-voudig verstelbare, ergonomisch gevormde zitkuip, 3-voudig verstelbare 5-punts riem met voorspaninrichting, riem en sluiting, geïntegreerde zij aanrijding bescherming (Side Protection System) veiligheid en comfort in termen van comfort maakt de autostoel priori SPS plus van Maxi-Cosi een prima stoel voor een betaalbare prijs. Van de schokabsorberende hoofdsteun en de versterkte armleuningen tot de 4 comfortabele zit- en ligstanden kan de kleine lange ritten makkelijk aan.

 

5

BeSafe iZi Kid X2 i-Size

BeSafe heeft vele jaren ervaring met achterwaarts gerichte kinderzitjes en heeft nu een revolutie teweeggebracht in de isofix-reboarders. De nieuwe iZi Kid i-Size X2 biedt een nieuw niveau van flexibiliteit dat voorheen ondenkbaar was met Isofix. De Isofix-armen kunnen in verschillende fasen in de diepte worden afgesteld. Hiermee bepaalt u hoeveel beenruimte het kind heeft en hoeveel ruimte de iZi Kid i-Size X2 nodig heeft in de auto.
Zo past deze stoel zich aan uw auto’s en uw leefsituatie aan! Nieuw: Side Impact Protection SIP +, die op de zijkant van de deur wordt geklikt en nog meer bescherming biedt aan de zijkanten!
De BeSafe iZi Kid i-Size X2 is de, met de langste rugleuning van alle BeSafe Isofix-Reboards!
De nieuwe iZi Kid i-Size X2 bewijst dat i-sized stoelen niet met weinig beenruimte en korte levensduur mee hoeven te gaan, maar ook veel ruimte voor het kind kunnen bieden. Hiervoor werd de beenruimte van de iZi Kid / Combi behouden en werd de hoger uitschuifbare hoofdsteun van de iZi Plus gebruikt.

 

 

Hoe werkt een autostoel/kinderzitje?

Het kinderzitje werkt eigenlijk heel eenvoudig. Er is een sluitingssysteem waarmee het kinderzitje aan het voertuig word bevestigd. De techniek waarmee deze procedure wordt uitgevoerd is Isofix noemt.

Bij deze werkwijze worden kinderzitjes vast met het voertuig gemaakt, zodat de zitting een optimale grip heeft. Dit is belangrijk, zodat het kinderzitje ook het kind optimaal kan beveiligen. Zogenaamde Isofix tang zijn bevestigd aan de beugels van het voertuig. De haken worden nu standaard geïnstalleerd in het voertuig, waardoor veel voertuigen zijn uitgerust met dit systeem.
In dit montage-systeem moet u ervoor zorgen dat het kinderzitje volledig is bevestigd aan de beugel. Als de stoel goed is geïnstalleerd, kan het niet verschuiven of zelfs omvallen.

Er zijn andere kinderzitjes die alleen via de driepunts gordel het voertuig zijn bevestigd. Deze kinderzitjes worden gebruikt wanneer de stoel niet kan worden bevestigd met het Isofix systeem.

Zodra de stoel nu stevig is verbonden met de auto, kunt u het kind er in plaatsen. Hiervoor wordt de vijfpunts gordel gebruikt in de meeste van de autostoeltjes. Dit houdt kinderen vast op 5 punten, zodat het kind goed is aangesloten op de zitting. Als er een ongeluk gebeurd, vermindert het kinderzitje grotendeels het risico op letsel.

terug naar menu ↑

Autostoel veiligheid – Zo beschermt de wetgever kinderen in de auto

De wetgeving met betrekking tot de veiligheid van kinderen in de auto is heel duidelijk: kinderen mogen alleen autorijden in geschikte bevestigingssystemen. De veiligheid van kinderzitjes in Nederland is geldig tot een lengte van maximaal 1,35 meter. Als een bestuurder er niet voor zorgt dat een kind goed beveiligd is, is een boete van 90 euro verschuldigd. Bij het foutief transporteren van kinderen van 12 tot 16 jaar, krijgt het kind zelf de boete. In dit geval bedraagt de boete €45. Kinderen die groter zijn dan 1,35 meter, mogen zonder stoelverhoger op de achterbank zitten. Verantwoordelijk zijn altijd de chauffeurs, ook als ze niet de ouders zijn. En: zelfs in een taxi is de vereiste van het kinderzitje. Vraag bij het bestellen om een taxi met een bijpassende stoel. Kinderzitjes moeten dan door de ouders zelf worden meegebracht.

De ECE-NORM R 44/04 specificeert hoe de passende beveiligingsinrichtingen die de wetgever nodig heeft, eruitzien. Om aan deze eisen te voldoen, moet elke fabrikant een wettelijke test ondergaan en slagen voor een crashtest voor kinderen in overeenstemming met deze norm in heel Europa. Zonder de juiste inspectiesticker kan geen nieuwe stoel worden verkocht. Deze badge is gestempeld of gezien als een oranje sticker op de stoel. Stoelen van de ECE 44/03-norm zijn nog steeds toegestaan, maar ze voldoen alleen aan de vereisten van een oudere regelgeving voor kinderzitjes. Er moet ook worden opgemerkt dat de testnormen alleen een minimumnorm bepalen. Er zijn daarom aanzienlijke verschillen in bescherming en behandeling tussen de goedgekeurde stoelen.

terug naar menu ↑

Welk autokinderzitje is geschikt voor welk kind?

Voor “nieuwe ouders” is de classificatie van kinderzitjes in gewichtsklassen in het begin vaak verwarrend.
Er zijn eigenlijk maar drie gradaties.
Groep 0/0 +: zitplaatsen voor baby’s vanaf de geboorte tot 13 kilogram (ongeveer 15 maanden). De zogenaamde autostoelen worden altijd tegen de rijrichting in bevestigd. Ze worden vastgezet met een driepuntsgordel of vastgezet op een Isofix contactdoos.
Groep 1: zitplaatsen voor kinderen van negen tot 18 kilo (ongeveer negen maanden tot vier jaar). Hier zijn verschillende systemen op de markt. Het populairst zijn zitplaatsen met harnasgordelsysteem (vijfpuntsgordels). Maar er zijn ook kinderzitjes waarin de kinderen worden vastgezet met een vangend lichaam (impacttafel). In sommige modellen zijn het kind en het zitje vastgebonden aan de driepuntsgordels van het voertuig. De meeste stoelen in deze groep zijn in de rijrichting gemonteerd. Sommige kunnen ook tegen de rijrichting worden gemonteerd.
Groep 2/3: zitplaatsen voor kinderen van 15 tot 36 kilo (ongeveer drie tot twaalf jaar). Het kind en de stoel worden vastgezet met de driepuntsgordels van het voertuig in de rijrichting. Hoewel de stoelen van groep 2/3, volgens het ECE-embleem slechts tot 36 kilogram lichaamsgewicht zijn goedgekeurd, kunnen deze stoelen ook worden gebruikt voor zwaardere kinderen. De limiet van 36 kg komt van het feit dat de grootste dummy testpop 36 kg weegt. Naast deze drie klassen zijn er nog twee die vallen onder de stoelen die een bredere leeftijdsgroep bestrijken: groep 0/1 (0 tot 18 kilo) en groep 1/2/3 (9 tot 36 kilo).

terug naar menu ↑

De nieuwe regelgeving voor kinderzitjes: i-size zorgt voor nog meer veiligheid

In juli 2013 is de teststandaard i-Size (ECE-R129) van kracht geworden. Het biedt extra bescherming op verschillende gebieden. De nieuwe standaard zal aanvankelijk niet de ECE R44 / 04-norm vervangen, beide zijn tegelijkertijd geldig. Er is dus geen verplichting tot retrofit. Desalniettemin kunnen de nieuwe stoelen een stuk beter zijn: bijvoorbeeld, de i-formaat standaard schrijft voor het eerst veiligheidsnormen en prestatiecriteria voor ongevallen aan de zijkant voor. Bovendien kunnen de stoelen alleen worden uitgerust met Isofix-bevestigingsmiddelen en niet met de driepuntsgordel in de auto. Zitplaatsen die zijn goedgekeurd in overeenstemming met i-Size bieden ook een vereenvoudigde regeling op het juiste moment van de stoelwisseling. De focus ligt hier – in tegenstelling tot de ECE R44 / 04-norm – op de grootte van het kind.

terug naar menu ↑

Reboarders zijn veiliger tot de leeftijd van vier jaar

Zelfs als het kind te groot is voor de baby-carrier, moet het achteruit blijven rijden. Omdat alleen de Reboarder de cervicale wervelkolom optimaal beschermt.
De belangrijkste verandering in i-Size is echter verplicht achteruit te rijden voor kinderen tot 15 maanden. In principe moeten kinderen zo lang mogelijk tegen de rijrichting in zitten en daarom na het babyzitje in een zogenaamde Reboarder veranderen. Het hoofd is nog steeds relatief groot en zwaar. De positie in het kinderzitje beschermt de cervicale wervelkolom van het kind omdat het in de zitting wordt geduwd bij een frontale botsing. Zo lang mogelijk moet het kind achteruit blijven rijden, want pas op de leeftijd van ongeveer vier jaar compenseert de hoofdomtrek van het kind ten opzichte van het lichaam en hebben de nekspieren zich ontwikkeld om grotere lasten aan te kunnen.

terug naar menu ↑

Wanneer moet je overschakelen naar de volgende hogere kinderzitjes groep?

Het is belangrijk dat ouders hun kinderen niet te vroeg in een stoel van de volgende hogere klasse plaatsen. Tot een gewicht van negen kilo moet een baby wettelijk worden vervoerd tegen de rijrichting in. Een babydrager is echter alleen te klein wanneer het hoofd de rand van de kom bereikt en de baby meer weegt dan 13 kilogram.
Vanaf dat moment moet u overschakelen naar een kinderzitje van groep 1. Maar als de voeten van het kind over de rand van het babyzitje bengelen of de benen kunnen buigen, doet dat er niet toe. Het kinderzitje kan en moet in dit geval worden gebruikt.
Let op: De populaire verkoper tip “Als het kind kan zitten, kan het in de volgende stoel” is meestal alleen verhoging van de omzet. Tip: bij baby’s zijn de stoeltjes vaak moeilijk te dragen, dus er zijn enkele babyzitjes geschikt voor buggy’s of wandelwagenframes. Zelfs met de stoelen van de hogere klassen is het belangrijk om de specificaties voor afmetingen en gewicht volledig te benutten. Omdat sommige kinderen zwaarder en langer zijn dan andere, moet leeftijdinformatie altijd als een leidraad worden beschouwd. Wanneer de hoofdsteun in de hoogste stand staat, mogen de schouders niet meer dan 2,5 cm boven de hoogste opening voor de schouderbanden uitsteken. Voor grotere kinderen kan de bovenkant van het hoofd gemakkelijk overhangen. De achterkant van het hoofd moet altijd worden ondersteund door de stevige schaal van de stoel.

terug naar menu ↑

Deze beveiligingstechnologieën beschermen uw kind

Fabrikanten blijven hun kinderzitjes verder ontwikkelen, waardoor ze steeds veiliger worden. Na de reboarder zijn de modellen met een vangend lichaam, dat wil zeggen een “tafeltje” voor de maag van het kind, de veiligste vorm van vervoer voor peuters.
Ze doen het beter dan conventionele bandsystemen om het kritieke hoofd- en nekgebied bij een ongeval te ontlasten.
In groep 2/3 wordt de driepuntsgordel meestal gebruikt om de kinderen op de stoel vast te zetten. Een optimale riemvorm zorgt ervoor dat de riem op de perfecte plaats zit en niet in de nek van het kind kan snijden.
Veel ouders laten kinderen van deze leeftijd alleen op een stoelverhoger rijden zonder extra rugleuning. Hoewel dit de montage vereenvoudigt, biedt het geen gordelgeleiding in het bovenlichaam of bescherming tegen zijdelingse aanrijdingen.
Maar hoofd en romp zijn bijzonder gevoelig voor verwondingen in het geval van een botsing. Bij een zijdelingse aanrijding vormen de schouders het eerste contactpunt, waardoor het hoofd en het borstgedeelte uit de stoel worden gegooid.
Het is bijzonder gevaarlijk wanneer het kind zich aan de kant van het voertuig bevindt en de deuren naar binnen worden geduwd. Als gevolg hiervan ontwikkelen OEM’s expliciete zijwaartse beschermingstechnologieën voor hun stoelen die impactkrachten wegvoeren van het lichaam van het kind.

terug naar menu ↑

Dit is hoe Isofix werkt

Eén technologie waarvoor de meeste moderne auto’s worden voorbereid, is Isofix (afkorting van “International Standard Fixation Organization”). Dit is een gestandaardiseerde techniek voor het plaatsen van kinderzitjes in auto’s. Tangen op het kinderzitje en gelast aan de voertuigbeugel vormen hier een starre verbinding tussen de stoel en het lichaam.
De toepassing is eenvoudig: de vergrendelingsarmen worden eenvoudigweg tussen de zitting en de rugleuning gestoken totdat ze op hun plaats klikken.
Bij een noodstop of aanrijding wordt het kinderzitje onmiddellijk afgeremd.
Bovendien voorkomt Isofix een verkeerde installatie van de stoel en verhoogt zo de veiligheid van het kind.
Als nadeel van de Isofix-stoelen gelden de hogere kosten en een iets hoger gewicht van de stoelen.
Let op bij aankoop: voertuigspecifieke Isofix-stoelen mogen alleen worden gebruikt in auto’s waarvoor ze zijn geregistreerd (markering op de stoel).
Zitplaatsen met universele Isofix passen in alle auto’s. Bovendien zijn niet alle voertuigen uitgerust met het Isofix-systeem. De lijsten met voertuigtypen van kinderzitjes fabrikanten geven informatie over of de auto bedoeld is voor Isofix. Als dit niet het geval is, moet u controleren of de Isofix-beugels achteraf kunnen worden aangebracht. Er moet ook worden opgemerkt: sommige Isofix-stoelen kunnen niet worden uitgerust met de versie met veiligheidsgordel. Dit beperkt soms de flexibiliteit van het gebruik in verschillende auto’s.

terug naar menu ↑

Tips voor het kopen van een kinderzitje

Maar Isofix of niet: bij het kopen van een autostoeltje is er over het algemeen veel te overwegen. De eerste blik zou op de teststicker moeten zijn. Als de oranje ECE-testbadge ontbreekt, is de stoel niet gechikt. In de gespecialiseerde handel zal zoiets u waarschijnlijk niet overkomen. Omdat het zitje in het kind moet passen, mag het niet te smal zijn. Als het kind zich ongemakkelijk voelt in de stoel, zal het hem niet accepteren en kunnen ontspannen autoritjes terug naar het rijk van verlangens. Kinderen die snel in slaap vallen in de auto of vaak lange afstanden rijden, genieten van een stoel met liggende positie. Ook moet de auto gereed zijn voor proefmontage van de potentiële nieuwe stoel. Zorg ervoor dat de stoel zo gemakkelijk mogelijk te monteren is en perfect past.
Belangrijk: probeer de veiligheidsgordels aan de achterkant uit. De kinderriemen moeten ook gemakkelijk te verstellen zijn, zodat ze altijd strak genoeg aansluiten, afhankelijk van de kleding. Het is ook praktisch als de stoelbekleding machinewasbaar is. Als keuzehulp bij het kopen van een kinderzitje kunnen tests nuttig zijn.

terug naar menu ↑

De top 5 merken voor autostoeltjes

Maxi Cosi – In 1984 werd het eerste kinderzitje van Maxi Cosi gelanceerd. Het bedrijf is gespecialiseerd in kinderaccessoires zoals kinderwagens, draagzakken en andere praktische accessoires voor baby’s en aanstaande ouders.

Kinderzitjes zijn daarom sinds 1984 in het assortiment van Maxi Cosi. Het idee om veilige kinderzitjes te maken, kwam uit de VS. Het was een Nederlander die het autostoeltje voor kinderen naar Europa bracht. In die tijd had Sjef van der Linden een babywinkel in Helmond, Nederland.

Tot heden is er het hoofdkantoor van Maxi Cosi, een bedrijf dat werd opgericht toen de Nederlander met de autostoelen een enorm succes boekte. Tegenwoordig is het merk Maxi Cosi erg populair en een van de populairste merken op de markt voor babyaccessoires.

Recaro – Recaro is ook een bekende fabrikant van kinderzitjes. Het bedrijf bestaat al meer dan 100 jaar en kan terugkijken op een zeer lange geschiedenis. Het merk kenmerkt zich door verschillende speciale functies.

Voor Recaro staan ​​innovatie en design voorop. De technische hoogtepunten die momenteel op Recaro-stoelen te vinden zijn, zijn de nieuwste technologieën. Steeds weer kunt u persberichten over de fabrikant lezen door nieuwe veiligheidsverbeteringen aan de kinderzitjes aan te brengen.

Bovendien zijn de kinderzitjes altijd chic en passen ze perfect in elk voertuig. De stoffen, stoffering en materialen zijn geselecteerd om van hoge kwaliteit te zijn, zodat het kind goed vast zit en veilig kan worden beschermd.  Eenvoudige bediening is vanzelfsprekend voor de fabrikant.

Britax Römer  – Britax Römer is een bedrijf met hoofdkantoor in Ulm. De naam kwam in 1978 toen de twee bedrijven Britax en Römer fuseerden. Beide bedrijven gespecialiseerd in kinderveiligheid. Römer bestond al sinds 1872.

Britax werd echter in 1930 opgericht. De fusie van de twee bedrijven resulteerde in een enorm succes. In de jaren tachtig breidde het bedrijf zich uit naar de VS en andere landen. Tegenwoordig vindt u veel accessoires voor kinderen. Deze omvatten producten zoals kinderwagens of autostoelen.

De kwaliteit van de producten van Britax Römer is onmiskenbaar. Nieuwe technologieën en steeds evoluerende functies maken de producten echte allrounders. Vooral op het gebied van kinderzitjes vertrouwt het bedrijf op het hoogste niveau van veiligheid, dat al direct visueel uit de producten kan worden herkend.

Qeridoo – Qeridoo is een bedrijf dat is gespecialiseerd in de veiligheid van kinderen. Het assortiment omvat kinderzitjes en fietskarren. Het bedrijf werd opgericht in 2006. Het bedrijf is dus nog erg nieuw op de markt, maar kan al overtuigen met uitstekende producten.

Functies die van belang zijn voor het bedrijf zijn: hoge kwaliteit van elk product. Het is ook uitermate belangrijk voor de fabrikant dat de producten gemakkelijk te hanteren zijn. De flexibele toepassingen komen ten goede aan alle klanten die een Qeridoo-product kopen. Daarnaast is er een buitengewoon aantrekkelijk ontwerp en een optimale prijs / prestatie-verhouding.

Maar vooral belangrijk voor ouders is de veiligheid van de kinderzitjes, want wat betreft het onderwerp kinderzitjes stelt het bedrijf zeer hoge eisen. Een kinderzitje van Qeridoo voldoet aan alle vereiste veiligheidsnormen en zorgt ervoor dat het kind altijd veilig en comfortabel in het voertuig kan worden meegenomen.

Chicco – Chicco is een bekend merk voor kinderspeelgoed, kinderwagens, kinderzitjes en alles wat de baby nodig heeft. Het bedrijf is gevestigd in Dietzenbach en heeft momenteel 50 werknemers.

Chicco is over de hele wereld vertegenwoordigd, ook al is het een klein bedrijf. De hoogwaardige producten van Chicco zijn te vinden in veel landen, maar bij voorkeur in Europa.

Kwaliteit is te allen tijde een belangrijk onderdeel, wat essentieel is voor het bedrijf. Evenzo kan er in termen van beveiliging geen fout worden gemaakt. Daarom controleert het bedrijf altijd elk product voordat het in de uitverkoop gaat.

Chicco is ook betrokken bij sociale projecten, die te bekijken zijn op de website van het bedrijf. Daarom verwachten aanstaande ouders een kwaliteitsproduct en weten ze tegelijkertijd dat een aankoop van de Chicco producten andere kinderen over de hele wereld zal helpen.

1 Reactie
  1. Ik moet zeggen dat toen ik voor het eerst op zoek was naar kinderzitjes, ik verrast was dat alleen Recaro zo’n alles-in-één oplossing bood. De installatie van de zitting werkt eenvoudig dankzij Isofix (een variant zonder Isofix is ​​niet beschikbaar, het autostoeltje werkt alleen in combinatie met de zitting in de auto), de rotatiefunctie is uitstekend en zeer praktisch. Belangrijk: het zitje neemt ruimte in beslag. Je moet minstens een auto uit de middenklasse hebben of anderszins vrij klein zijn …
    Het babyzitje zelf is (in tegenstelling tot de stoel) een echt lichtgewicht, maar het ziet er ook vrij klein uit (en het is); Echter, kunt u opstijgen het hoofd vrij ver, zodat het steekt ver boven de schelp rand (meer dan getoond op de verkoop van afbeeldingen). Of de schaal daadwerkelijk bruikbaar is zolang anderen, kan ik nog niet zeggen (de onze is nog niet zo oud). Helaas heeft het babyzitje geen vliegtuigregistratie. De ligstand in de auto met de mantel is ok, maar nog steeds een beetje vlakker de zitting zelf kan de helling aanpassen.
    De speciale adapter nodig is dat je het autostoeltje op de wandelwagen is een beetje omvangrijk, maar past in ieder geval de bodem van de mand van Recaro kinderwagens zuiver (waarvan ik denk dat is belangrijk als je wilt om te schakelen tussen bad en kinderzitje).
    Kwaliteitsgebreken, ik heb tot nu toe niets gevonden, alles ziet er heel waardevol uit. Mag je van de prijs verwachten, maar goed ook …

Laat een reactie achter